liesentim.reismee.nl

Wist je dat ...

Wist je dat ...
  • we al 102 dagen op reis zijn
  • we al 7 landen doorkruist hebben (naar ons gevoel waren het er 8)
  • we al 3 maanden qwerty toetsenborden gebruiken en we nog steeds geen trema's of accenten kunnen typen (vandaar alle schrijffouten)
  • Lies geen touristil meer neemt, lang leve de acustrap
  • in China Facebook niet toegankelijk is
  • in Tibet er in 1 van de kloosters stiekem een afbeelding van de huidige dalai lama geschilderd staat op de muur
  • India en Nepal er een vreemde tijdzone op na houden met respectievelijk GMT +5u30 en GMT +5u45
  • in India McDonald's geen hamburgers heeft
  • India recordhouder is in de categorie 'aantal personen per voertuig': 4 volwassen per brommer/motor en meer dan 15 per tuktuk
  • in Thailand Windkracht 10 op tv was, gedubt in het Thais
  • in Bangkok je geen zonnecrème vindt, enkel whitening crème met factor 50+
  • Leo nergens te vinden was op the beach (Ko Phi Phi Leh)
  • in Maleisië het depavaali festival gevierd werd en er overal bloementekeningen lagen
  • in Cambodja en Vietnam er een hele handel in gekopieerde boeken te verkrijgen is, vooral lonely planet en vaak met vervalste uitgavedatum (nov 2012)
  • in Vietnam we multi miljonair zijn
  • er enkele opmerkelijke chipssmaken bestaan: hot&sour fish, eend, alg, komkommer, masala, chili en appelsien, soft shell crab, bosbessen & hazelnoot
  • waar we ook zijn, iedereen zijn telefoon opneemt met 'hallo'
  • hoe langer we in ZO Azië zijn, hoe minder je mag wegen: de lift laat ondertussen nog maar 62kg per persoon toe
  • we nog steeds mes en vork (vaak ook lepel en vork) verkiezen boven stokjes (onhandigheid met het laatsgenoemde kan er wel iets mee te maken hebben)
  • we ons al een tijdje afvragen: wat kwam er eerst, pasta of noedels?
  • Air Asia een heel artikel had over Belgische frietjes ipv French Fried (nee, geen typfout, zo staat het hier meestal op de menu)
  • Kuala Lumpur met 10232 km tot nu toe onze verste bestemming is
  • Mount Everest Basecamp met bijna 5400m het hoogste punt is van onze reis
  • we zo dadelijk voor de 1e keer in ons leven aan de andere kant van de evenaar zullen zijn (we laten weten naar welke kant de wc doorspoelt)
  • wanneer we daarna verder reizen, we een dag winnen of 2x zullen hebben: een dag extra vakantie dus
  • Lies & Tim vandaag een half jaar getrouwd zijn

Larissa

:-) Leuke update. Dat van die WC wil anders ook wel weten. Proficiat met het half jaar.

Debby

Awel da wist ik niet nee ;-) Kei tof!!! En dikke proficiat met het halve jaar!!!!

Ne mc donalds zonder hamburgers.... ik vind het toch maar raar zenne!

Ah trouwens: Harry potter is goed!!!! Dobby is de max!

En Lies: wat denkt ge: bodje doen van meer dan 30.000dollar dan maar? (dan zijde wel verplicht om naar Canada te gaan hè ;-) )