liesentim.reismee.nl

Zai Jian Beijing

Morgen is het de laatste dag in Peking voor we doorreizen, dus nog een snel laatste bericthje. De kans dat we hierna nog altijd een pc op de kamer hebben, lijkt ons immers niet al te groot.
De voorbije dagen hebben we op een rustig tempo Peking verder verkend, wat wel goed was gezien de biologische klok nog niet helemaal up to date is (gisteren was het 11u30 toen we opstonden...). In de Lama tempel zijn we bedolven onder wierrook en massa's biddende Chinezen. We prefereerden dan toch Confusius waar het zalig rustig was, zoals ook de heerlijke namiddag in het park van de tempel van de Hemel. 's Avonds had Lies een dipje (combinatie hitte, zon en antibiotica?) maar ze was er snel overheen na een lekkere steak in het Frans-Vietnamees restaurant Le Little Saigon. Een aanrader!
We hebben dan nog de Verboden Stad bezocht, Beijing Zoo, de Olympische site + park (met westerse wc: yes!) en morgen gaan we nog wat door de hutongs wandelen alvorens we de slaaptrein nemen naar Pingyao. Voorlopig liggen we elk in een ander compartiment wat voor mij als vrouw toch wel ‘inconvienient' is... maar het reisbureau zorgt voor een gids die onze kaartjes zal ruilen.
We zullen de massa's massa's toeristen niet missen - hopelijk zullen we dan ook wat minder gefotofrafeerd worden. Na Pingyao reizen we door naar Luoyang, Xi'an en vervolgens Chengdu.
Kim: het boekje gaat standaard mee en is al goed van pas gekomen ?
Ruth & Charlotte: Panda's gezien in de zoo, maar in Antwerpen hebben alle dieren toch een beter plekje dan hier.

ingrid

Goede treinreis gewenst! Sta maar op uw strepen en zie dat je samen kan reizen hé. (Geef ze anders een drankje)
Wij gaan hier een koud en nat weekend in. En tegen 1 september wordt het opnieuw mooi.
Tot later!

Charlotte

Al leuke verhalen gelezen, 'k volg ze op de voet! Zie maar da ge uw touristilleke ni vergeet voor ge op de trein stapt! ;)
xxx

mama

goede treinreis en hopelijk kan je ons toch nog regelmatig op de hoogte houden, dat is leuk. Hier alles OK, alleen slecht weer

Ruth

Hey,

ik volg jullie avonturen hier op de voet en inderdaad te hopen dat jullie op de treinreis toch samen kunnen zijn hé, Lies gebruik je charmes en Tim imponeer die chinezen. Geniet van de volgende streek en hopelijk comfortabele treinreis. Trouwens in België mis je momenteel niets hoor, het is hier precies herfstweer.
XXX

rita klarinet

Ik vind het fantastisch jullie reis mee te kunnen maken al is het vanuit ne werkstoel in druilerig zoersel. Tim, jij moet toch veel groter zijn dan die chinezen, dus imponeer hen maar en laat Lies niet achter tussen al die chinezen op die trein. Geniet van al die indrukken en geef ze ons maar door.
PS. Ik zal vanavond voor je extra toeteren.

Anne-Katrien

Helaba,

hoe is het daar ondertussen? Goede treinreis gehad? In wat minder toeristisch gebied aangekomen?

Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal!

Hier alles op zijn belgisch: veel regen en wind
en het schooljaar begint alweer: verslagen, verslagen en avondbezoeken :-(... Ik zeg het speciaal om je nog es te doen genieten van de andere kant van de wereld :-D!

Hou jullie goed!
Veel groetjes, AKtje xxx

Lies

Hier is het werk idd ver weg...
En het Belgisch weertje al chance ook :-)
We denken hier wel aan jullie!
Hou ons ook maar goed op de hoogte van de bouw e.d.

Groetjes!

boris

hoi Lies en Tim
alles goed ginder?
Was dat een lekkere worst?
groetjes uit een koud en regenachtig belgië
Boris